Elke dag bij QUEST ’21 is anders, maar er zijn wel vaste onderdelen. Je begint altijd met coaching en begeleiding. Soms is dat met je hele klas, soms heb je een persoonlijk gesprek met je coach. Daarna volg je twee of drie modules van 95 minuten. Omdat jij je eigen leerdoelen kiest, kan jouw rooster er heel anders uitzien dan dat van je klasgenoten! Je bent elke dag uiterlijk om 14:50 uur klaar. Op dinsdag zelfs al om 12:45 uur!

Soms heb je na schooltijd nog een afspraak met je coach of werk je aan een project. Maar meestal ben je dan lekker vrij!

Tekst gaat verder onder foto.

“Elke zes weken heb je een nieuw rooster, dus het is nooit saai!”

“Bij QUEST ’21 doe je steeds wat anders.”

Na Coaching en Begeleiding volgt een leerling elke dag 2 of 3 modules van 95 minuten. Alleen op dinsdag zijn dat er maximaal 2. Omdat iedere leerling (deels) zijn eigen leerdoelen kiest, is het rooster voor elke leerling (deels) anders. Bovendien wisselt dit elke zes weken.

Om uiterlijk 14.50 uur klaar met de lessen (en op dinsdag om 12.45 uur)
Een QUEST ’21-leerling is elke dag uiterlijk om 14:50 uur uit. Op dinsdag is hij zelfs om 12.45 uur al uit. Er kunnen dan nog wel individuele afspraken worden gepland. Denk aan een afspraak met een samenwerkingsgroepje of een vakdocent of huiswerkbegeleiding. Ook kan er dan gewerkt worden aan nog niet behaalde leerdoelen.

Twee voorbeeldroosters
Hieronder een voorbeeldrooster van een leerling uit het eerste leerjaar. Deze (fictieve) leerling heeft 5 verplichte modules (de modules van 9:15 uur tot 10:50 uur), 6 keuzemodules en 1 atelier-uur. Hierin werkt hij aan een zelfgekozen kunstopdracht.

Een leerjaargenoot van deze leerling heeft bijvoorbeeld dit rooster hieronder. Zij zit in dezelfde basisgroep, maar heeft een andere coach. Daardoor verschillen de coachmomenten. De verplichte modules zijn op hetzelfde moment. Sommige keuzemodules zijn hetzelfde, andere niet. Bovendien heeft zij (deze periode) voor één module extra gekozen. Ook moet er nog gewerkt worden aan een leerdoel uit periode 3.